Känslosamt



Igår råkade jag slå över till filmen Titanic som är en av de vackraste och sorgligaste filmerna jag har sett. Det var på slutet och vattnet började komma in i båten och alla börjar få panik. Känner hur en tår rinner ner på min kind när Rose och Jack klättrar upp så långt upp på båten som det går innan den sjunker ner i det mörka havet.
Och så säger Rose -Det var här vi träffades första gången Jack; och så ser de in i varandras ögon och ger en öm kyss för de vet att sista stunden är kommen. Och när han dör på slutet så känner jag en olustig känsla i min kropp som griper tag om hela mig. Hoppas jag aldrig kommer att bli utsatt för något liknade i mitt liv.

Första gången jag såg filmen var 1997 (tror jag) på bio och då rann tårarna så mycket så tröjan blev blöt. Har sett den ett antal ggr för jag har den på videoband.

För några veckor sen såg jag en liknande film som heter Notebook men jag måste nog se den igen, för jag va inte så koncentrerad för Elias var vaken. Det är är lite Romeo och Julia stuk på den med mycket romantik och sorg på slutet, sevärd film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0