Tredje advent!




Igår så var det lucia och jag såg inte ett enda luciatåg men jag har ju stora barn nu och förut var man ju jämt o titta på när de lussade. Det blev inställt det som sofia skulle vara med på. Det var för liten uppslutning. Elias kommer väl att vara en liten stjärngosse eller pepparkaksgubbe när det blir dax för honom.

Är så dålig på att skriva i min blogg. Dagarna går så fort och jag tycker jag inte har tid att skriva fast jag sitter framför datorn rätt mycket. En vecka har redan gått sen jag skrev sist och nu är det bara drygt en vecka kvar till jul. Har tänt 3 ljus i min adventsljusstake och har nyligen druckit lite kaffe. Ska ta mig en promenad idag, fast det är så grått och mulet. Kommer vi att få en grön jul i år? Julklappar behöver jag inte springa i stan o köpa för jag har gjort det enkelt för mig. Sofia har bestämt sagt va hon vill ha och inget annat, så det blir ett träningskort på Friskis o svettis ett helt år. Det är precis vad jag skulle behöva. Men jag kan ju faktiskt träna vid sjukhuset gratis för jag har ju haft en anställning på sjukhuset. Vet bara inte när det ska bli av så länge man inte har någon som kan stå och vänta medans jag tränar så går det ju inte. Fortsätter nog att promenera, stå på min crosstrainer. Har gått ner några kilon till och nu har jag bara 3 kg kvar till mitt mål. Ska nog klara det till sommaren. Linda tänker jag inte skriva va du får, för du läser ju här ibland :-)

Har gjort klart inbjudningskorten till dopet och skicka ut dem till alla. Jättefina blev dem!

Igår blev hela syskonskaran fotograferad av en tjejkompis till Sofia som har en jättefin systemkamera som slår digitalkameror med hästlängder. Mina döttrar vill ge mig en stor uppförstoring på canvas i julklapp och då var jag ju tvungen att veta om det för de kan ju inte kidnappa Elias. Hon ska skicka bilderna idag så någon bild blev säkert jättebra. Elias hade självklart inte sovit på flera timmar så han var inte på sitt bästa humör direkt. Han skrattade inte direkt utan såg antingen bestämt ut eller så var han allvarlig. Ska lägga ut en bild på mina barn ihop så får ni se va fina de blev. Är så stolta över att jag har fått så vackra barn och smarta med för den delen.

Elias har fått en babygunga i veckan men jag vet inte om han gillar den så mycket. Jag trodde han skulle somna i den men det har han inte gjort än. Den kanske blir roligare när han blir större, men ju mer rörlig han blir ju mindre vill han väl sitta i den.

Nej nu måste jag göra någon nytta här hemma. Skriver snart igen tror jag :-)

Ha en skön söndag allihopa!

Kommentarer
Postat av: pluttsan

heej



ååå grattis till vikten, ja har med rusat neråt. väger nu sist 67,1 kg, de var ett tag sedan, mitt mål eller förswta mål är 65 kg... så hoppas innan jan att de står de. men annars är de träning som gäller.



men de e så svårt då ja tränar så mycket, muskler väger ju mer. hade jag ej tränat styrke mm så hårt kanske man nått mållet lättare, men de är ju måttens som räknas...



skall mäta mig imorgon med ny vikt tänkte ja. får mensen snart då är de jämt ngt + kg den tiden är de så för dig???



trodde du gått o dött då du ej skrivit mer .. kan du inte lägga in kort på lill killen.. han måste blivit så stor nu ju?

Har ni börjat med matportioner, trista har nu fått. lite tidigare men hon gillar de...



hoppas allt e bra ..pöös

2008-12-14 @ 13:03:09
URL: http://www.pluttsan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0