Fallskärmshoppning i Gryttjom



I onsdags så bestämde sig Emil o Sofia att hoppa fallskärm och jag övertalade Thomas att göra det oxå. Så vi åkte till Gryttjom och där möttes vi av massvis med folk som skulle hoppa. De flesta var från Sthlms fallskärmsklubb. Jag fick skriva under ett papper för Sofia är under 18 år och bevilja hennes hopp och sen gick Thomas och skrev på o betalade så nu fanns det ingen återvändo. Efter en halvtimme var det dax att flyga upp högt upp i det blå och över molnen ända upp till 4000 m höjd. Det dröjde säkert en 10-15 kvart innan de kom svävande ner och då kände man sig lugn när man såg att de hängde i en fallskärm. Först kom Thomas, sen Emil och Sofia sist och Thomas var den som var räddast. Han tänkte mest på regnet som slog emot han som isbitar och om fallskärmen skulle lösa ut, medans Emil och Sofia njöt hela vägen ner. Ingen fick en adrenalinkick som jag fick för 11 år sen...hm va är de gjorda av...stål eller??

Jag va lite avis som bara kunde titta på ,men en dag kommer jag att göra det igen. Gjorde det när jag fyllde 30 år som födelsedagspresent och då kostade det inte 1800 kr.


Kommentarer
Postat av: Linda

tuffingarna :) tack de ska jag ha, du me. om jag har fått pengarna av fredrik den här veckan kan vi väl gå och fika du, jag och fia på söndag?

2008-08-12 @ 07:46:43
URL: http://liwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0