Helgen 2-4 nov







image7





image4

Ja nu är det redan måndag och en ny helg är avverkad.  I torsdags runt 13 åkte jag och hämtade Thomas vid Arlanda och han hade som vanligt en massa tokiga historier och berätta som vanligt. Den senaste som jag måste berätta om är när han: rullade ett bildäck till flygplatsen...det började med att han rullade den rätt över hundbajs så det blev fullt med kladd på däcket och inte vilket kladd som helst  utan äckligt HUNDBAJS! Han hade handskar på sig så han torkade bort det värsta och sen lyckades han komma förbi ett damm med vatten så han ställde ner det och torkade av det så gott han kunde. Folk gick förbi och glodde som de hade sett en utomjording, men Thomas tänkte säga jävla hundägare när det gick förbi ngn med hund, men han höll tyst. Det var bara att kasta handskarna såklart när han skulle rulla vidare och in på tåget som tog han till flygplatsen. Han tyckte att han luktade hundbajs hela tiden och han tyckte att de tittade lite konstigt på han och särskilt i hissen när han skulle åka upp i till terminalen. Ja det var den roliga historian. Det kommer flera en annan gång. Det var här ju det första vinterdäcket och han har ju 3 st kvar som ska från Tyskland till Sverige. =)

Fredagen var vi på ett internetcafé och skrev ut alla pappren som jag ska skicka iväg till Allmänna reklamationsnämnden (reklamation för min mobilfaktura). Det blev en hög papper som jag skickade iväg nu och det här är min sista chans till öveklagan för min faktura. Jag berättade för hon som ägde stället att jag var sugen att ha ett eget fik och då sa hon att den är till salu! Jag blev väldigt intresserad men ska titta först på årsredovsningen och se hur bra detta fik går. Bara hyran kostar 20 000 kr! Det är en dröm jag har och en dag kanske jag kan förverkliga den.

Lördagen hade första snön kommit så vi var ute och gick i min kära Sävjaskogen, så vi blev blöta om fötterna men röra på sig gjorde vi iallafall. På kvällen gjorde jag potatisgratäng och kött (som smakade äckligt) och till det drack vi ett gott rött vin till. Ja sen fick vi ett ryck att gå på bio på "Solstorm" men den var inte bra tyckte vi och Persbrandt spelade religiös och det passar inte alls honom.  Vi gick och la oss ganska tidigt tycker jag för att vara lördag utan sex =)

Söndag var det lugnt och endast en biltur innan det blev mörkt och avslutade kvällen med rysaren "1408" framför Thomas laptop med en skraj Linda som sa att jag skulle säga till innan när det kom ngn äcklig gubbe och inatt hörde jag att hon hade drömt mardömmar som vanligt... stackars hon.

Skjutsade iväg Thomas ännu en gång till flygplatsen på måndagmorgon...svårt att gå upp idag för det var så gosigt och varmt i sängen. Är fortfarande trött för den j-v pms!

Kommentarer
Postat av: Linda

så kul att läs när du skriver, fortsätt så. du kommer nog få ditt fik snart ;) imorn ska vi hämta passen och id-korten.
ha en toppen dag! Puss

2007-11-06 @ 07:44:00
URL: http://liwa.blogg.se
Postat av: Linda

jätte duktigt mamma du klara att lämna en kommentar till mig :)men du glömde att skriva vem du var och länka till din blogg. vi hämtar väl passen idag efter jag stultat? du tar väl bilden? ha en bra dag! puss

2007-11-07 @ 07:46:00
URL: http://liwa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0