Älska mig för den jag är (klyschigt)


image28
 
är nog ett ganska vanligt uttryck. men egentligen finns det någon på jorden som fullt ut vet vem den är? som känner till alla sina egenskaper och brister? finns dem som säger att äkta kärlek är när någon älskar en för den man är, men om man då inte vet vem man är fullt ut hur ska man då veta att någon älskar en för den man...är det vill säga äkta kärlek? är inte kärlek egentligen när någon står ut med än oavsett? eller är det bara rätt balans av feromoner?

Har funderat på det en hel del idag när jag har gått och småpysslat hemma. Även när man har kärleksrelationer så beter man sig annorlunda beroende på vilka känslor man har till personen. Man har inte exakt samma känslor till alla som man inleder ett förhållande med, allt beror ju på vad man känner och hur personen är som individ. En del kanske faller för en viss egenskap hos en individ som passar in i ens liv just då. Alla människor som kommer in i ens liv, kommer in av en orsak antingen för en period eller för att stanna. Alla människor som har funnits i mitt liv har gett mig något, antingen på bra eller dåliga sätt. Vilket i sin tur har gjort att jag har blivit en eller flera erfarenheter rikare och kunnat arbeta med mig själv. Se på mig själv och kunnat utveckla mig mot den som jag är idag. Detta är en process som pågår hela livet beroende på om man är intresserad av att utveckla sig själv. Är man inte det utan bara lever i samma trall så tillför man inte något varken för sig själv eller omgivningen. Att ha mål med sitt liv är något som man bör ha. Om man sedan når målen är en annan sak, men vill man nå dem så gör man det. Det finns alltid ett syfte med allt man gör, man kanske inte ser det när man gör det men efteråt när man tittar tillbaka så ser man det på ett annat vis. Då kanske man till och med förstår varför man gjorde som man gjorde i vissa situationer som man inte tänkte på. Varje dag som man är med om lär man sig något nytt. Man vänder blad i boken och börjar att skriva på en ny historisk dag.  Har gjort en lista på hur jag vill att den perfekta mannen ska ha för egenskaper. Ja jag vet att det omöjligt att hitta en så här perfekt man, men man kan ju alltid drömma.

Någon som älskar mig för den jag är
Någon som har båda fötterna på jorden
Någon som känner sig trygg med mig
Någon som tar mig för den jag är med alla mina fel och brister
Någon som får mig att skratta
Någon som har samma drömmar om framtiden och livet
Någon som talar om för mig att jag är det bästa som finns
Någon som förstår mig när jag är på dåligt humör och som accepterar mig då
Någon som får mig att förstå vad kärlek är
Någon som ser livet som en gåva
Någon som ser varje dag som om den kan vara den sista
Någon som förstår innebörden av ärlighet
Någon som förstår innebörden av tillit
Någon som känner en längtan efter mig
Någon som älskar som jag gör

Kommentarer
Postat av: Linda

ja de gick bra tillslut, men de blev lite torra igen. Vet inte vad jag gör för fel. vad bra att du haft en trevlig helg. ja kom och hälsa på snart! puss

2007-12-10 @ 07:58:10
URL: http://liwa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0